Korona-tiltak hos Toyota

Kjære kunde

Toyota har strenge sikkerhetsregler, følger korona-situasjonen tett og tar den på største alvor. Vi har godt etablerte smittevernstiltak basert på gjeldende anbefalinger og restriksjoner fra nasjonale og kommunale myndigheter. Vi er med på dugnaden for å redusere smittespredning, og ivareta sikkerheten til kunder, leverandører, kolleger og samarbeidspartnere.

Vi kan love deg et hyggelig smil og en god tilpasset kundeopplevelse på alle våre avdelinger, selv om vi ikke håndhilser og holder ekstra avstand for å begrense smittespredning.

Verksted

Åpent som normalt

Myndighetene har definert bilverksteder som samfunnskritiske og er av den grunn gitt anledning til å ha åpent. Det betyr at våre verksteder er tilgjengelig og at alle avtaler kan gå som normalt. Dette naturligvis under allerede godt etablerte smitteverns tiltak.

Vår oppgave er å sørge for at alle kunder har et sikkert kjøretøy, slik at de som jobber i helsevesenet kommer seg på jobb, at varer blir levert i butikk og at alle kan handle inn det mest nødvendige.

Salg

Stengt for fysisk oppmøte

I forbindelse med utbruddet av mutert virus i regionen er det blitt betydelige innstramninger i distriktet.

Følgende salgsavdelinger holder midlertidig stengt som følge av myndighetenes retningslinjer:
  • Toyota Asker og Bærum
  • Toyota Drammen
  • Toyota Hønefoss
  • Toyota Oslo
  • Toyota Romerike
  • Toyota Østfold og Follo

Gjeldende t.o.m. 15.april (Oslo) og 11.april (Viken), iverksatt av myndighetene 16.03.2021.

Ønsker du å se på bil? Ikke noe problem! Dette løser vi over en hyggelig telefonsamtale. Vi kan fremvise bilene innvendig og utvendig over video, sette sammen tilbud, organisere prøvekjøring, utføre bestilling og er tilgjengelig for utlevering av nye og brukte biler etter avtale.

Ta kontakt med oss - vi sørger for å gi deg den gode kundeopplevelsen over telefon!

Smittevernsrutiner hos våre forhandlere:

  • Alle våre avdelinger har intensivert sitt renhold, både gjennom renholds byrå og egne tiltak. Det gjelder både renhold og desinfiserende tiltak. 
  • Alle kontaktflater desinfiseres hyppig, flere ganger om dagen. 
  • Alle avdelinger har nødvendig hygiene- og renholdsartikler tilgjengelig, både for kunder og medarbeidere. 
  • I kundesoner finnes det desinfiserende middel og hygieneplakater. 
  • Nye hygienetiltak er gjennomgått med alle våre medarbeidere, og egne skriv henger i alle relevante områder. 
  • Bruk av kantine og spiserom er begrenset. 
  • Medarbeidere som har vært på reise er i pålagt karantene. 
  • Vi har en beredskapsgruppe som løpende kartlegger og utarbeider tiltaksplaner for å ivareta sikkerheten for både kunder og medarbeidere.

Levering og henting av bil for verkstedsbesøk:

  • Ved kundemottak benyttes poser ved håndtering av bilnøkler
  • Vi benytter hansker og beskyttelsestrekk ved behandling og flytting av bilen
  • Alle våre mekanikere har hanske påbud. Hanskene kastes etter hvert bruk
  • Alle vasker hendene etter kontakt med kundebil eller eiendeler
  • Vi har markert avstandssoner mellom kunder og kundemottak

Utlevering av ny eller brukt bil

  • Det er innført nye hygienerutiner i all kontakt med kundens eiendeler og bil
  • Før overlevering av ny bil sendes tilgjengelig informasjon og evt. film om overlevering i forkant slik at kunden er godt informert. Vi desinfiserer alle kontaktflater og nøkler knyttet til din nye bil
  • Vi vil holde anbefalt avstand mellom kunde og vår medarbeider når vi går gjennom bilens funksjonalitet

Bilutstilling, demonstrasjon og prøvekjøring av bil (ny og brukt)

  • Biler i utstillingslokaler blir desinfisert fortløpende i løpet av dagen og etter hver demonstrasjon
  • Desinfisering av bilens kontaktflater og nøkler vil gjennomføres før prøvekjøring
  • Selger sitter ikke i bilen sammen med kunde. Når bilen kommer tilbake etter prøvekjøring vil den bli desinfisert iht. rutine
  • Nøkler desinfiseres ved inn- og utlevering

Tiltakene er basert på de gjeldende råd fra myndighetene og er under kontinuerlig vurdering.